Laddar Evenemang
  • Det här evenemang har passerat.

Intranätverk 2014: Göteborg

Intranätverk 2014: Göteborg 73

Som deltagare påverkar du innehållet på årets intranätkonferens genom ditt deltagande!

Konferensdagen den 20 maj handlar om svenska intranät. Alla presentationer på svenska. Konferensdagen den 21 maj är om internationella intranät, alla presentationer på engelska med talare från hela Europa.

The conference day on the 21 May is international intranet day, with all presentations in english. The 22 May is workshop day!

Agenda 20 maj

 08:00 — 09:00 Registering, kaffe och diskussion om övningarna

09:00 — 09:10 Öppningsanförande – Kristian Norling

0915: — 09:35 ”Nytt koncernintranät på Postnord” med Robert Zetterlind  

09:40 — 10:00 Navigate – ett nytt ”on-boarding” program för nyanställda med Ingvar Johansson, NNE Pharmaplan

  • Varför ett nytt introduktionsprogram
  • Projektteam och utvecklingsprocessen
  • Genomgång av Navigate
  • ”Learnings”

10:00 — 10:40 Förmiddagsfika

10:40 — 11:00 Målet: det ska vara lika roligt som Facebook! Jeanette Rådström, ÖrebroBostäder

Följ med på vår resa från en trist digital anslagstavla tilll ett socialt arbetsforum där alla är lika synliga och viktiga. I två år har vi arbetat fram ett intranät med målet att samla hela företaget på samma ställe, på samma villkor oavsett var man arbetar. En resa där intranätet är navet i allas arbetsdag, där vi möts och skapar dialog. Och inte minst – har kul!  Du får veta:

  • Varför utseendet är lika viktigt som funktion
  • Varför alla både syns och hörs

11:05 — 11:25 Praktikfall Skatteverket: Tre år med mitt intranät med Nils-Erik Gustafsson

  • Intranätet som en trädgård
  • Vad krävs för att få ett bra intranät?
  • Utbilda redaktörer, publicister & användare
  • Utnyttja återkoppling
  • Utnyttja statistik
  • Reagera & åtgärda
  • Snabba fix – några tips
  • Kommunicera mera

11:30 — 11:50 Praktikfall: Att jobba med sök på Chalmers med Andreas Hallgren

Chalmers införde i höstas den första versionen av en gemensam sökfunktion för såväl externwebb, studentportal och intranät. Andreas Hallgren berättar om vägen till nuläget och hur tankarna går framöver, inte minst kring hur sökanalys kommer att påverka arbetet med innehållet .

  • Vilka lärdomar kan man dra av ett ”enterprise search”-projekt?
  • Vilka hinder kan dyka upp längs vägen i en större organisation?
  • När är sökfunktionen ”klar”? Teknisk bas kontra det löpande arbetet med förbättringar i sökresultat.
  • Hur kan besökarnas sökningar förbättra innehållet på intranätet?

12:00 — 13:00 Lunch 

13:00 — 13:20 Leverantörsblitz – Blixtpresentationer

5 minuter med leverantörer, varken mer eller mindre. Läs mer om blixtpresentationer.

13:20 — 13:40 Visa ditt bästa jag! Med Linda Therez Gerstenmeyer

  • Att göra ett första intryck som håller.
  • Varför vill man lyssna på just dig?
  • Att vara attraktiv inför sin omgivning.

Detta är några av de frågeställningar som Linda kommer att ta upp i sin föreläsning: Visa ditt bästa jag! Med en bakgrund som skådespelerska, barchef i London och Göteborgare tar hon dig bakom scen och avslöjar tekniken bakom ett övertygande kroppsspråk.

13:45 — 14:05 ALT är inte allt – så bygger du ett intranät för alla med Pär Lannerö

Det syns inte alltid, men omkring en fjärdedel av alla svenskar i arbetsför ålder har någon funktionsnedsättning. Hur många är det i din organisation? Idag? Imorgon? Alla webbutvecklare vet nog att man ska ha ALT-taggar på bilderna för att de ska kunna beskrivas för personer med nedsatt syn. Genom att lära dig ytterligare några riktlinjer kan du se till att ert intranät bidrar till att göra arbetsplatsen mer och inte mindre tillgänglig! Denna session introducerar behov, verktyg, riktlinjer, regleringar och argument för att hjälpa dig att komma igång med tillgänglighet. Små åtgärder kan göra stor nytta för många!

14:10 — 14:30 Praktikfall: Svensk Energi med Catharina Götbrant

  • Ägandeskapet för vårt intranät, ”Insidan”, ligger på ”HR”. Är det bra tro?
  • Och är det verkligen nödvändigt med ett intranät med knappt 70 medarbetare?

14:30 Eftermiddagsfika

14:30 — 15:30  ”Visa mitt intranät” – ”Fråga experten” – ”Introduktion till…” – ”Rundbordsdiskussioner”

15:30 — 15:50 Expertpresentation: Hur kan det som sker på webben 3.0 påverka den inre arbetsarenan med Fredric Landqvist och Kerstin Forsberg

15:55 — 16:15 Praktikfall Metria: Ett bra intranät är smörjmedlet i verksamheten med Linda Backlund och Ingrid Domingues Vi kommer att berätta om Metrias Intranät som är ett case där vi startade med den öppna frågan ”hur får vi ett enat Metria” till ett läge där vi skapat en plattform för smidigt samarbete både i linjen och tvärs Metria – och med kund. Och varför Metria inte kallar det Intranät…  

16:20 — 17:00 Keynote: A successful Intranet? Start with the top tasks Jostein Magnussen

  • Don’t follow (all) the hypes. Get the basics right first.
  • The top tasks of most Intranets and how do you design your intranet to solve them.
  • Get insights from a survey done in 55 companies with 49.000 employees in 20 different countries.
  • Common pitfalls and success factors for Intranets

17:00 — 17:15 Enterprise search och framtiden med Anders Häggdahl från Findwise

Anders gör en trendspaning inom sök och sökmotorns framtida roller. Du får veta mer om sök som tjänst, hur sökmotorn blir analysmotor, vad en Enterprise graph är och hur du bäst uppnår förbättringar.

17:30 — 18:30 ”After-conference”-mingel med dryck

18:30 — 21:00 Konferensmiddag, informell middag med mycket diskussioner och skratt i trevligt sällskap   

Agenda Day 2

08:00 — 08:45 Coffee

08:45 — 09:00 Conference starts

09:00 — 09:20 Case Ericsson: How governance helped us with Annika Appeltofft

09:30 — 09:50 Case: A new structure for Preem’s intranet by Kirsi Välimaa

09:50 — 10:30 Coffee

10:30 — 10:50 How to design the best intranet in the world with Octavia Maddox

In this session, Octavia will take you through the user-centred design approach that she uses to design and deliver innovative intranet platforms. These techniques delivered the 2014 best intranet award winning design for one of Australia’s largest financial services organisations. This session will cover elements such as: developing an employee experience strategy; using service design principles to apply governance; enterprise search for knowledge management; user research to understand your customers; enterprise search; responsive design, and social integration. AMP was one of the 2014 NNG Intranet Design Award winners

11:00 — 11:25 Expertpresentation: SharePoint 2013: What’s Good, What’s Bad with Tony Byrne

Based on Real Story Group customer research, this session will outline the key pros and cons of 2013, both for those considering upgrading, as well as those thinking of transitioning part or all of their intranet to SharePoint from another platform.

11:30 — 11:50 Presentation: Intranet systems beyond SharePoint – overview to best alternatives by Perttu Tolvanen

Due to different reasons, many organisations look for alternatives to SharePoint as intranet platform. This presentation will cover the most typical intranet scenarios and most typical competing systems for them. The presentation will analyze the market from the perspective of Scandinavia and will cover systems like Liferay, Confluence, EPiServer, Alfresco, etc. Key questions:

  • What are the most common WCMS and portal systems that are challenging SharePoint in the areas where SharePoint is weak?
  • In what kind of situations you should question SharePoint as being the default choice for intranet? How to make that argument and also offer strong alternatives?
  • What are the key differentiators between systems? Eg. language management, document management, search capabilities.
  • Where is the WCMS market going? Can we expect more competitors to SharePoint in the future?

12:00 — 13:00 Lunch 

13:00 — 13:30 Vendor Blitz – Lightning Talks

5 minutes, no more, no less. Read all about Lightning Talks.

13:30 — 13:50 The company communication culture is crucial for the success of your digital workplace with Cristina Filipe Araujo

Should your company go for a Digital Workplace? When a new trend appears, everybody wants to take part of it. Digital Workplace, Social Intranet or Intranet 2.0 are today’s new Intranet ideals. Having the investment agreement, the right technology and the good implementation methodology won’t be enough if your company is not ready to cross the course. Find out why the company communication culture is crucial for the success of your digital workplace. The presentation will revolve around these key parts:

  • The Digital Workplace dream of Bayer Cropscience
  • Why the identity and the communication behavior are essential
  • The actors of the change
  • The Digital Workplace challenges

13:55 — 14:15 How to create synergy between traditional and social intranet with Mads Richard Møller

Social is not a death sentence to the traditional intranet, but a vital part of a business critical intranet. Shown by three concrete cases. Plus one…

14:15 — 15:00 Coffee break

15:00 — 15:20 Expertpresentation: Content tactics – executing your strategy on the page with Wedge Black

Wedge will talk about how to write great content, and layout intranet pages for a good reading experience. It’s part ‘micro-content strategy’ and part user experience. Wedge will cover:

  • Headlines – helping people choose what to click
  • Images – attracting attention and conveying meaning
  • Links – how to link to other pages, and to files
  • Layout – structuring content for easy reading
  • Content – writing for the audience, not your boss
  • Documents vs pages – the epic battle

Wedge will also touch on engaging audiences and internal communities, channel management (because the intranet is not a single channel) and content for mobile devices.

15:25 — 15:45 Case: triptic by Arthur Turksmaa

The triptic intranet, Iris, is a breath of fresh air,” stated the Nielsen Norman Group in its report on this year’s 2014 NNG Intranet Design Award winners. ”It’s unusual to see such a sophisticated intranet developed by a company that does not have millions of dollars of Silicon Valley investment behind it,” said simply-communicate.com. ”Fun + business in a beautifully designed package,” a viewer from Digital Workplace Live tweeted. What’s the story behind this winning intranet? How was it designed? Arthur Turksma, intranet strategist at triptic and godfather of Iris, will discuss the human-centered approach he calls Intranet Design Thinking. A talk about mapping out employee journeys, about responsive design and content prioritization, about intranets becoming sexy. Join Arthur for this final case before the closing keynote and get to know Iris!

15:50 — 16:30 Keynote: “From my perspective…” by Martin White

Martin will summarise what he feels are the most important outcomes of the presentations and discussions to provide delegates with an agenda for actions when they return to their desktops. He will also comment on topics that he noticed were not covered in the presentations but which he feels are important for intranet managers to take note of.

16:30 — 16:40 End of conference and goodbye

Workshop day

09:00 — 12:00 Workshop: Intranet search clinic with Martin White This will be a workshop with a difference. At the end of the conference Martin will ask everyone coming to the search clinic to give him a list of their three top search problems or objectives.  Overnight Martin will create a workshop that should provide solutions to these problems and objectives based on his own extensive experience and the experience of other participants in the workshop. It would be very helpful if participants could come prepared to show some screen shots of their search application.  The plan is that participants will leave the conference not only with solutions to their most immediate concerns but also how to ensure that the search feature on their intranet continues to improve based on feedback from users.

12:00 – 13:00 Lunch 

13:00 — 16:00 Workshop: Writing for the intranet with Wedge Black

13:00 — 16:00 Workshop: Selecting the Right Digital Workplace Technology with Tony Byrne

Developing an effective digital workplace requires an almost mysterious mix of vision, practice, and technology. Consultants and practitioners alike quite properly point out the fallacy of focusing too much on the technology part. Yet, effective technology deployments seem essential to digital workplace success. One challenge, of course, is that there is no such thing as a ”digital workplace tools” marketplace. Depending on the environment, a digital workplace span multiple different types of technologies, comprising many diverse (if often overlapping) market segments. So today, digital workplace leaders need to follow more technology developments than ever. Based on Real Story Group customer research, this workshop will provide a broad tour of key digital workplace technologies (e.g., portals, search, collaboration/social, video, cloud file-sharing, mobile…) and help you sort out where to focus your investments based on your specific business goals. Tony Byrne will examine the key marketplaces, including pros and cons of the major vendors in each. More importantly, he will provide a methodology for aligning user focus and effort to business value, as well as instructions on how to run an empirical, agile process for selecting any new solutions. [/event]

maj 20 2014

Details

Start: maj 20, 2014, 08:00
End: maj 22, 2014, 17:00
Evenemang Categories:

Venue

Folkets Hus

Olof Palmes Plats 3
Göteborg,Sverige

+ Google Map

Arrangör

Intranätverk
Phone: 073-6889353
Email:
Website: Visit Organizer Website