Laddar Evenemang
  • Det här evenemang har passerat.

Intranätverk 2013: Göteborg

Konferensdagen den 21 maj handlar om svenska intranät. Alla presentationer på svenska. Konferensdagen den 22 maj är om internationella intranät, alla presentationer på engelska med talare från hela Europa. The conference day on the 22 May is international intranet day, with all presentations in english.

Program 21 May 2013

08:00 — 09:00 Registering, kaffe och diskussion om övningarna.

09:00 — 09:05 Konferensen startar

09:05 — 09:25 Öppningsanförande Kristian Norling med gäster

09:30 — 10:00 Presentation: ”Tänk söndag”

Innehåll som du publicerar på ditt intranät har helt säkert rätt varierande syften. Vilken form skulle passa ett visst innehåll bäst? Den frågan ställs inte så ofta. Det gängse är att nästan allt innehåll på ett intranät stöps i samma form. Det är minskar alldeles säkert chansen att ditt budskap går fram. Du kommer att få ett konkret och visuellt exempel på hur man kan tänka annorlunda om ett intranät, och binda ihop syfte, form, innehålls. och kanalstrategi och organisation på ett nytt sätt.

Jonas Söderström

10:00 — 10:30 Förmiddagsfika med övning.

10:30 — 10:50 Presentation: Utmaningarna med att införa ett uppgifts- och medarbetarstyrt intranät

I december 2012 lanserade Region Halland ett nytt intranät som fokuserar på de uppgifter som medarbetarna ska utföra och inte på hur verksamheten är organiserad. Alla medarbetare har själva har möjlighet att komplettera sin startsida vars syfte är att man snabbt ska få det man behöver ofta – en ökad frihet men också ett ökat ansvar. Det har varit och är en stor utmaning att kombinera detta med det tidigare synsättet där organisationen har kontrollerat vad som finns på varje medarbetares startsida. Martin Törnell, Region Halland

10:50 — 11:10 Presentation: Kvalitet och kvantitet – så använder du webbanalys i dina användarstudier

Ska vi göra en kvantitativ förstudie, med enkäter och webbanalys? Eller en kvalitativ, med användarintervjuer? Frågar du mig så vinner intervjuer över enkäter alla dagar i veckan. Men med webbanalys och Google Analytics integrerat i dina användarstudier höjer du ribban, får ett bättre underlag och slipper välja. Exemplen relaterar till användarstudier enligt metoden Målstyrning med effektmål, målgrupper och användningsmål. Anders Wengelin, NetRelations

11:10 — 11:30 Presentation: 5 UX trender som kan lyfta ditt intranät

Åsa och Anders presenterar 5 trender inom User Experience i webbvärlden, och resonerar kring hur dessa skulle kunna appliceras på ett intranät. User Experience (UX) är ett samlingsbegrepp för allt som påverkar en användares upplevelse av en digital tjänst eller produkt. Webben har alltid gått före intranät och interna applikationer när det UX. Eftersom dina användare även är aktiva på internet och ser hur bra publika webbtjänster kan fungera så ökar förväntningarna och kraven på hur ett intranät ska se ut och fungera. Om intranätet inte tillgodoser användarnas behov är risken stor att besökarna sviker och hittar andra lösningar. För att bibehålla ett levande intranät som används och uppskattas gäller det att hela tiden hålla sig uppdaterad kring vad som pågår utanför det egna företaget. Inte minst när det gäller UX. Åsa Wendel och Anders Björk, inUse Experience

11:30 — 12:00 Övning

12:00 — 13:00 Lunch

13:00 — 13:30 Levarantörs-Blitz – Blixtpresentationer

5 minuter om produkter, varken mer eller mindre. Läs mer om blixtpresentationer.

13:30 — 13:50 Presentation: Två år av behovsdriven utveckling – sakerna som funkar, vi har hela listan Emil Öberg, Uppsala Universitet

13:55 — 14:15 Presentation: Intranät på öppna standards Göran Westerlund, Alingsås kommun

14:20 — 14:50 Presentation: Från informatör till serviceredaktör – innehållsarbetarens roll på den digitala arbetsplatsen Fredrik Wackå

14:50 — 15:10 Eftermiddagsfika

15:15 — 16:00 Rundabordsdiskussioner, 3×15 minuter

16:00 — 16:15 Sammanfattning rundabordsdiskussioner

16:15 — 17:00 Keynote: Tänk stort och agera smått på väg mot den digitala arbetsplatsen Varför behöver medarbetarna en digital arbetsplats? Hur kan en vision av den digitala arbetsplatsen se ut? Hur kan man närma sig den på ett pragmatiskt och metodiskt sätt – utan att fastna i tekniken? Oscar Berg, Avega

17:00 — 18:00 After-conference”, mingel med dryck och tilltugg.

18:00 — 21:00 Konferensmiddag, informell middag med mycket diskussioner och skratt i trevligt sällskap.  

Program 22 May 2013

08:00 — 08:45 Kaffe

08:45 — 09:00 Konferensen startar för dagen

09:00 — 09:40 Keynote: Mobility and connectedness – How the digital workplace is transforming office life

By moving information and services online, successful companies enable their staff to work from any location, and almost any device, so that work becomes what you do, not where you go. In this session, learn how the digital workplace supports more flexible working, reduces costs – and makes employees happier and healthier. Sharon O’Dea, Standard Chartered

09:45 — 10:05 Presentation: Working with Enterprise Search – a Case Study from SKF

SKF has worked with Enterprise Search since 2006. Since then vast knowledge has been built up around how search can fit into a global enterprise in order to deliver most return. This session shows concrete examples how Enterprise Search has been applied in SKF and what SKFs main challenge are moving forward regarding Enterprise Search. Henrik Sunnefeldt, SKF

10:10 — 10:30 Presentation: Applying User-Centered Design (UCD) to Intranet Projects…or how employees can/should be involved

“Setting out to create a joyful intranet experience, the team at Swiss Mobiliar focused on usability and user experience throughout the redesign. The result is a site that lets users find content and company expertise, connect with others, and enjoy a personalized site experience,” said usability expert Jakob Nielsen about the Mobiliar intranet. In his presentation, Björn will show which UCD methods lead to success and should be applied in intranet projects. In a live demo he will then show the award-winning intranet and the striking features. Björn Böller, Swiss Mobiliar Insurance & Pensions

10:30 — 10:50 Förmiddagsfika och Paneldiskussion

10:50 — 11:10 Presentation: Bringing Buzz to the World – building an Enterprise Social Network as a community At ING we wanted to build an Enterprise Social Network with the user at its heart; we wanted it to serve and engage our employees and we wanted their input throughout its development. The result is Buzz; a global Enterprise Social Network with over 50,000 members and 600 communities. The challenge to make Buzz useful and engage employees goes on. Louise McGregor, ING

11:15 — 11:35 Presentation: Stora Enso’s take on the Digital Workplace How Stora Enso replaced a traditional intranet and a growing collaboration platform with a Digital workplace on SharePoint 2013, introducing FAST search and social functionality. What are the real challenges and what does it take to turn an international company of over 28 000 employees to change the way they work? Charlotte Sperling and Ulrika MacGregor, Stora Enso.

11:40 — 12:30 Lunch 

12:30 — 13:15 Vendor Blitz – Lightning Talks 5 minutes, no more, no less. Read all about Lightning Talks.

13:15 — 13:30 Debatt

13:30 — 13:50 Presentation: Intranet 3.0 is both social and mobile Damra Muminovic, Avega

13:55 — 14:15 Presentation: Baby Steps & Giant Leaps – An Intranet Strategy that Works

Martin will share the story about the Grundfos intranet and how this approach has been very successful. The time has now come for a giant leap which should be useful learnings for any large organization struggling to achieve a balanced intranet strategy. Martin Risgaard, Grundfoss

14:20 — 14:40 Presentation: There is always Governance somewhere, but has it reached your intranet? In her talk she uses practical examples to illustrate how culture, strategy and governance are pivotal factors in large intranet projects. You will get answers to some of the universal intranet questions as: Why front page real estate is such a tricky thing to discuss? Why managers seem to not care whether the content is good or bad? And more much more. Sara Redin, JBoye

14:40 — 15:40 Eftermiddagsfika med öppen diskussion

15:50 — 16:20 Presentation: How we organize the Digital Workplace at IKEA Linda Tinnert, IKEA

16:20 — 17:00 Keynote : Resistance is Futile – The Digital Workplace is Coming

A better way of working – for people and for organisations – using new ways of working like the digital workplace, is something I feel passionately about.  I want to show how the digital workplace can help improve how we work now and the many benefits that have been proven by organisations already. Why would you choose alternatives with these benefits! Mark Morrell

17:00 — 17:05 Konferensens är slut för denna gång  

Workshops, 23 May 2013

09:00 — 12:00 Workshop: You are lost without any governance…..especially with SharePoint – with Mark Morell Many organizations have online platforms – intranets, digital workplaces, mobile workplaces – and use lots of technology like SharePoint, open source CMS, and collaboration tools – but you still don’t have a great user experience. What’s missing? Probably governance. Let me use my experience to help you set the right direction to move in and make sure you build a framework that helps rather than hinders you improving how you manage your online experience.

12:00 — 13:00 Lunch 

13:00 — 16:00 Optimising your content for findability with Kristian Norling

Workshop will be held in swedish. As the amount of content continues to increase, new approaches are required to provide good user experiences. Findability has been introduced as a new term among content strategists and information architects and is most easily explained as “a state where all information is findable and an approach to reaching that state.”. Search technology is readily used to make information findable, but as many have realized technology alone is unfortunately not enough. To achieve findability additional activities across several important dimensions such as business, user, information and organisation are needed. Search engine optimisation is one aspect of findability and many of the principles from SEO works in a intranet or website search context. Getting findability to work well for your website or intranet is a difficult task, that needs continous work. In this tutorial you will take a deep dive into the many aspects of findability, with some good practices on how to improve findability.
 
maj 21 2013

Details

Start: maj 21, 2013, 08:00
End: maj 23, 2013, 17:00
Evenemang Categories:

Venue

Folkets Hus

Olof Palmes Plats 3
Göteborg,Sverige

+ Google Map

Arrangör

Intranätverk
Phone: 073-6889353
Email:
Website: Visit Organizer Website